Felanmälan och vanliga frågor

Felanmälan

Vill du felanmäla något i din lägenhet, är du välkommen att kontakta oss på info@kvarnvreten.se alternativt 021-470 87 40. Se våra öppettider under fliken ”Kontakt”.

AKUTA STÖRNINGAR efter kl.16.00 och under helger, anmäls till Securitas på tele: 010 – 470 57 13
* Du måste uppge namn, adress och telefonnummer vid anmälan, annars behandlas inte ditt ärende.

Securitas Sverige AB

Fastighetsjour/Trygghetsjour/Låsöppning:

Från den 1 Juni, 2021 byter vi företag gällande Fastighetsjour, Trygghetsjour samt hjälp vid låsöppning till Securitas Sverige AB.

Vid akut hjälp med tex en vattenskada eller om lägenheten är strömlös och problemet inte kan vänta till nästkommande vardag ber vi Er kontakta Securitas Contact Center för assistans.

Måndag-fredag mellan kl.16:00-07:00 och helger kommer Securitas Contact Center att stå till tjänst för att hjälpa till att lösa de problem som kan uppstå.

Vid trygghetsjour (störningsjour) ber vi Er först själva kontakta den störande vid till exempel hög musik, högljudda samtal eller reparationer utanför ramtid. Fungerar inte det ber vi er ringa Securitas för assistans. Vid trygghetsjour måste den som ringer uppge Namn och Lägenhetsnummer, detta kommer dock ej att meddelas till den störande.

Vid låsöppning debiteras den boende direkt av Securitas med f n 1000 kronor per gång. Även här måste den boende uppge namn och lägenhetsnummer samt uppvisa legitimation vid öppning.

· Anmälan om Fastighetsjour/Trygghetsjour/Låsöppning görs via Kvarnvretens egen anknytning på telefonnummer:

010 – 470 57 13

Parkeringsrutiner:

Från den 1 Juni, 2021 inför vi även nya parkeringsrutiner i samarbete med Securitas Sverige AB gällande våra besöksparkeringar och generell parkeringsövervakning.

· Ditt besök behöver ladda ner parkerings appen Easypark och registrera parkering med områdeskoden 61383. Området kommer vara uppmärkt i Easyparks kartprogram samt informationstavlor kommer att finnas på besöksplatserna. Kostnaden per timme är 8 kr, max 40 kr per dygn.

Kontrolltiden för att säkerställa att en parkering föreligger kommer vara 6 min.

Vid olovlig parkering på en förhyrd P-plats och på en reserverad plats för rörelsehindrad är övervakningstiden 1 min.

Avgiften följer Västerås Stads avgifter för felparkering.

· Anmälan om felparkeringar eller övriga parkeringsfrågor görs via Securitas Kundcenter på telefonnummer: 0771-767000

· OBS! Parkeringsrutinerna som ändras den 1/6 – 2021 gäller endast adresser där det idag redan finns besöksparkeringar med smsbetalning som alternativ.

Hyresgästen ansvarar för att:

  • Byta batterier i sin brandvarnare.
  • Byta batterier till de elektroniska Doorman handtagen på Tessingatan och Markörgatan (4st AA-batterier behövs)​.
  • Kolfilter till kolfilterfläktar i kök byts av hyresgäst. Vi rekommenderar att du använder dig av en lämplig leverantör som t.ex.  ELON eller Tunbytorp.
  • Byta lysrör/lampor.
  • Se över säkringar i elcentralen i lägenheten.
  • Rensa vattenlåset i golvbrunn, handfat samt diskho.

Skadedjur? Kontakta Anticimex​

Vid felanmälan gällande skadedjur:

  1. Ring Anticimex på telefonnummer:​ 075 – 245 10 00.
  2. Ange att du bor hos Kvarnvreten samt vårt avtalsnummer: 2378478​
  3. Därefter tar Anticimex över ärendet.
  4. Kontakta Kvarnvreten och informera om ärendet.

VLU – Valfritt lägenhetsunderhåll

I vissa av våra fastigheter (Pettersbergsgatan) finns tillgång till VLU, vilket innebär att du som hyresgäst kan måla om, tapetsera, lägga nya golv eller byta köksluckor i din lägenhet. Du kan beställa arbetet av oss, anlita en egen hantverkare eller göra jobbet själv. Kostnaden för tillvalet läggs sedan på hyran.

Utelåst?

Om oturen är framme och du skulle bli utelåst, hör du dagtid av dig till vår felanmälan 021-470 87 40. Efter kl.16.00 och under helger, ringer du till Securitas på tele: 010 – 470 57 13. För att säkerställa att vi släpper in rätt person i bostaden måste du visa ett giltigt ID samt stå på kontraktet. En låsöppning under dagtid kostar 500 kronor & kostnaden läggs på en kommande hyresavi.

Nyckelbeställning 

För att beställa nyckel, skall du antingen mejla till info@kvarnvreten.se alternativt ringa 021 – 470 87 40. Då måste du uppge samtliga nummer/bokstäver på befintlig nyckel eller annan. När nyckeln är klar, ska du hämta och kvittera ut nyckel/nycklarna i Kvarnvretens reception. Vid borttappad nyckel kommer ett cylinderbyte att göras och du kommer debiteras för bytet samt nycklarna. Ifall din nyckel har gått av eller liknande behöver du ej betala något, utan då räcker det att du tar med den till reception vid hämtning av ny nyckel.

Tessingatan & Markörgatan

Byta batteri till Yale Doorman handtagen
Som hyresgäst måste du själv byta batteri till de elektroniska Doorman handtagen på Tessingatan och Markörgatan (4st AA-batterier behövs)​.
För mer information, klicka på denna länk: YaleDoorman

Personlig kod till dörren

För att få en kod till lägenhetsdörren måste Du som hyresgäst åka ner till vårat kontor och legitimera Dig.

Ändra Inloggningsuppgifter i Aptussystem (OBS! Gäller endast Markörgatan)

  1. Gå in på: http://www.kvarnvreten.aptusportal.com​​​​​​
  2. Ange ditt användarnamn: Lägenhets ID
  3. Ange ditt lösenord: Lösenordet finns på kvittensen av passagedropparna. Om inte maila oss en bild på ditt legitimation samt att du önskar kod till Aptussystemet.
    När man lyckats logga in i portalen, kan du själv ändra lösenordet till ditt egna.

Borttappad droppe

Om du har oturen att tappa bort en droppe, kontakta oss på Kvarnvreten så vi kan avregistrera behörigheten.

Vid beställning av ny droppe debiteras du på en kommande hyresavi.

Till dig som vill hyra övernattningslägenhet

Allmän information om övernattningslägenheterna finns på bokningstavlan i entrén.
Se bifogade filer om du vill veta mer:

För mer information kontakta info@kvarnvreten.se alternativt 021-470 87 40.