NU BYTER VI TJÄNSTELEVERANTÖR!

15 augusti, 2024

Nu är det snart dags för ett byte av TV- och internetleverantör i samtliga av våra fastigheter.
Vi går från Telia till öppet bredbandsnät via Tele2, vilket innebär några förändringar i kanal utbudet samt nya alternativ för bredband, telefoni samt TV.

Viktiga punkter att känna till:

  • Abonnemang via iTUX: För att teckna ett nytt abonnemang för bredband, telefoni och/eller TV-kanaler utöver gratis utbudet, besök hemsidan iTUX, https://oppnabredbandsnat.itux.se/tjanster.
    Där kan Ni sedan välja mellan flera olika tjänsteleverantörer som erbjuder en rad olika paket med varierande priset, internet hastigheter och kanal utbud.
  • Kanal sökning på ändrings dagen: På den dag som ändringen sker i Er fastighet (datum varierar beroende på adress), behöver en kanal sökning göras på Er TV.
    Detta för att de nya kanalerna ska kunna laddas in korrekt.
  • Automatiskt byte till Tele2: Efter att Ni har gjort kanal sökningen kommer Tele2 och de kanaler som ingår i det gratis utbudet att hoppa in automatiskt. Samtidigt försvinner Telias tjänster från Ert utbud.

Vad Ni behöver göra:

  • Notera datumet för när ändringen sker i Er fastighet. Information om detta har skickats ut till samtliga hyresgäster men en lista för datum för respektive fastighet finns även om Ni klickar HÄR.
  • Gör en kanal sökning på Er TV den dagen.
    Tips för en kanal sökning finner Ni om Ni klickar HÄR.
  • Besök iTUX för att teckna ett abonnemang om Ni vill ha bredband, telefoni eller utökat abonnemang med tv-kanaler.
  • Ni hyresgäster som idag har bredband via Telia behöver inte göra någon åtgärd utan detta flyttas över till lägenheten i samband med bytet.
    Skulle Ert internet och/eller bredband Ni tidigare haft hos Telia inte fungera hänvisas Ni till att kontakta Telia och kontrollera så att alla Era uppgifter stämmer. Telia ansvarar för att flytta över Ert abonnemang till iTux och skulle någon uppgift inte stämma kan överflyttning inte vara korrekt. Då hjälper Telia Er vidare!

Eventuella frågor gällande abonnemangsfria TV-utbudet besvaras av Tele2 Kundservice på telefon 90 222, med öppettider vardagar 08:00-19:00 och lördagar 09:00-15:00.
Om Ni har frågor om det öppna bredbandsnätet via iTUX går Ni in på deras hemsida via följande länk, OBS! det ska inte vara ’’www’’  framför följande länk, oppnabredbandsnat.itux.se.
Där finner Ni alla tjänsteleverantörer samt kontaktuppgifter.
Information från iTUX gällande bytet finner Ni även HÄR.

Om du har allmänna frågor om det nya öppna bredbandsnätet kan du mejla info@itux.se eller ringa iTUX support på 0771-40 70 77.

Har Ni problem med att få in Era TV-kanaler och/eller bredband?
Vänligen klicka HÄR för komma till vår guide för felsökning.

För övriga frågor gällande detta är Ni även välkomna att kontakta Kvarnvreten på 021-470 87 40 alt mejl info@kvarnvreten.se.

Vi hoppas att ni kommer att vara nöjda med de nya valmöjligheterna och tjänsterna från Tele2!

Med vänliga hälsningar,

Kvarnvreten Fastighets AB