...

Frågor & Svar

Vanliga frågor

Vill du felanmäla något i din lägenhet?

Använd Er av formuläret på vår hemsida genom att klicka HÄR eller så är du välkommen att kontakta oss på telefonnummer021-470 87 40.

Kom ihåg att uppge personuppgifter, adress, lägenhetsnummer samt utförligt vad felanmälan gäller. 

AKUTA FELANMÄLNINGAR OCH STÖRNINGAR efter kl. 16.00 och under helger, anmäls till Securitas på tele: 010–470 57 13

Du måste uppge namn, adress och telefonnummer vid anmälan, annars behandlas inte ditt ärende.

Tips till Dig som skall flytta in eller ut

Du som bor i en lägenhet ska vara folkbokförd på lägenheten.
Lägenhetsnumret är en del av din adress och består av fyra siffror som visar på vilken våning och var på våningen lägenheten finns.
Du kan hitta ditt lägenhetsnummer i ditt kontrakt eller på ditt postfack eller ytterdörr.

När du flyttar är det viktigt att du gör en flyttanmälan till Skatteverket (https://skatteverket.se/flytta) så att du får rätt folkbokföringsadress.
Gör din anmälan i förväg eller senast en vecka efter flytten.
Skatteverket sprider din nya adress till samtliga myndigheter och även till många företag. 
Vill du ha eftersändning av din post får du beställa det hos Svensk adressändring (www.adressandring.se).

Du som är inneboende eller hyr lägenhet i andra hand ska inte ange c/o i din flyttanmälan.

Har Du Andra Frågor?

Kontakta gärna oss! Du når oss på telefon, e-post eller genom att fylla i kontaktformuläret nedan.

Rulla till toppen